Doa Pasangan Kekal Jodoh

Doa Pasangan Kekal Jodoh |Assalamualaikum, di sini saya ingin kongsikan satu doa yang sangat berguna kepada mereka yang ingat mendoakan kesejahteraan hubungan diantaran lelaki dan perempuan.Ramai yang tidak mahu hubungan seperti hubungan suami isteri menjadi rengang atau pun yang lebih teruk dicerai ( mintak jauh). Saya kongsikan Doa Pasangan Kekal Jodoh agar semoga hubungan diantara suami isteri dan antara tunang kekal sehingga ke mati Amin.


Ya Allah.........
Seandainya telah Engkau catatkan
Dia milikku tercipta buatku.........
Satukanlah hatinya dengan hatiku
titipkan kebahagiaan antara kami
agar kemesraan itu abadi........

Ya Allah ya Tuhanku Yang Maha Pengasih.........
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ketepian yang sejahtera dan abadi.........
Maka jodohkanlah kami.........

Tetapi Ya Allah..........
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku........
Bawalah dia jauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku.....
Dan peliharalah aku dari kekecewaan.......

Ya allah Ya tuhan ku Yang Maha Mengerti....
Berikanlah aku kekuatan.....
Menolak bayangnya jauh ke dada langit.....
Hilang bersama senja yang merah
Agarku sentiasa tenang.........
Walaupun tanpa bersama dengannya.....

Ya Allah yang tercinta.........
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan.........
Adalah yang terbaik untuk hambamu ini...

Ya Allah.....
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku.......
Di dunia dan akhirat
Dengarlah rintihan dari hambamu yang dhaif ini........
Janganlah Engkau biarkan aku sendirian........
Di dunia ini mahupun akhirat
Maka...kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina
Kesejahteraan hidup ke jalan yang Engkau redhai.......
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah.....

Ya Allah........
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat
Dan peliharalah kami dari azab api neraka.....
AMIN.......AMIN.......YA ROBBIL ALAMIN.....

Jom Baca :

2 comments.. read them below or add one

Unknown Unknown November 07, 2015
doa dlm bahasa rumi ade tak?
Hakim Mahmud Hakim Mahmud October 09, 2016
Assalamualaikum Minnie insyallah saya akan tulis Doa Pasangan Kekasih Dalam Rumi nanti.